• Home
  • Mel Gibson L-a
     ucis pe Iisus?

  • 7 motive pentru
     care a murit Iisus

  • Vieti schimbate
  • Intrebari despre
     film

  • Despre noi
  • Link-uri


  "Nu este mai mare dragoste decat sa-si dea cineva viata pentru prietenii sai"

Ioan, 15:13
 

     
 
Mel Gibson
 

pagina 1 … pagina 2

Braveheart sau Mad Max? Dupa ce ne-a rasfatat cu personaje extreme, Mel Gibson reuseste inca o data sa ne uimeasca, de data aceasta insa cu un erou mai putin obisnuit. Nu lipseste adrenalina, nici suspansul, si totusi personajul este atat de controversat incat Mel Gibson a recunoscut ca The Passion of the Christ i-ar putea pune punct carierei. Filmul ne propune sa il vedem inca o data pe Iisus, aceasta incursiune in trecut costandu-l pe Mel Gibson nu mai putin de 25 milioane de $. In plus a trebuit sa se confrunte si cu multe acuzatii, cum ca ar fi incurajat antisemitismul, ca a promovat o violenta extrema si asa mai departe. Intrebarea devine astfel fireasca: DE CE?

Iata in continuare interviul pe care Mel Gibson l-a acordat EWTN (The World Over Live):

REPORTER: Exista aproximativ 100 de filme despre Iisus. De ce ar mai fi nevoie de inca unul?
MEL GIBSON: Nu stiam ca sunt atat de multe filme despre Iisus. S-a mai decoperit inca unul din anii ’60.

REPORTER: Deci in total 101.
MEL GOBSON: Da, l-au descoperit recent si se pare ca este unul dintre primele filme facute pe aceasta tema. Este incredibil de naiv, dar destul de interesant de urmarit. Descrie intreaga viata a lui Iisus in mai putin de o ora. Dar nu cred ca filmul a fost vreodata povestit din unghiul, din perspectiva din care ar fi trebuit privit cu adevarat.

REPORTER: Care perspectiva anume?
MEL GIBSON: Se pare ca ceea ce lipseste filmelor pe care le-am urmarit - si nu le-am vazut pe toate 100, asa ca s-ar putea sa ma insel, dar am vazut o buna parte din ele – ceea ce le lipseste este acuratetea din punct de vedere istoric, al Evangheliilor... Nu ma refer doar la amploarea reala a intorsaturilor politice si a evenimentelor care au avut loc la momentul respectiv, ci si la amploarea sacrificiulul lui Iisus si a suferintei Lui. Trebuie sa intelegem ca vorbim despre o transpunere zguduitoare. Nici macar nu as indrazni sa il recomand celor sub 12 ani, pentru ca este dur. Dar cei care vor merge vor fi provocati sa se gandeasca, acesta fiind si scopul meu: de a schimba profund modul de gandire al oamenilor.

REPORTER: Aceasta este si intrebarea mea. De ce ati insistat sa prezentati doar ultimele 12 ore ale lui Iisus?
MEL GIBSON: Pentru ca acesta este momentul esential al sacrificiului prin care s-au realizat multe. Urmarirea firului care duce spre punctul culminant, cand se intampla lucrurile esentiale, este tot ceea ce poti scoate mai bun dintr-un film. De asemenea, exista intoarceri in timp, flashback-uri din scene care le readuc aminte celor familiarizati cu subiectul cine suntem cu adevarat, iar celorlalti li se sugereaza aceasta idee...

REPORTER: ... si ce semnificatie au toate aceste evenimente.
MEL GIBSON: Da.

REPORTER: Din cate am înteles din scriptul pe care l-am citit, se acorda o atentie deosebita Cinei Pascale. De ce ati ales aceasta punere in scena?
MEL GIBSON: Am vrut sa suprapun sacrificiul de pe cruce cu cel de pe altar care sunt unul si acelasi lucru. Am vrut sa demonstrez ca a fost torturat si ucis. Reintoarcerea se face prin ochii lui Ioan care era la picioarele crucii si care incepe sa faca legatura intre evenimente: "O da, painea ... si vinul ... acum inteleg!" moment in care ii pica fisa. Nu pot spune sigur daca acela a fost momentul in care a inteles intr-adevar semnificatia sau nu, dar cred ca era un tip destul de istet, deci este foarte posibil sa se fi prins.

REPORTER: Hollywood-ul a aclamat si produs multe filme care, sinceri sa fim, nu au avut intotdeauna succes. Acest film insa nu a primit aceeasi apreciere. Ei spun ca este "cel mai ciudat proiect din ultimii ani." De ce aceasta respingere, aceste suspiciuni?
MEL GIBSON: Pentru ca este scris intr-un limbaj mai putin accesibil si trateaza un subiect care poate fi si este destul de periculos. Vorbim despre un eveniment unic care a influentat omenirea, dupa cum bine stim. Chiar si aspectele negative putem spune ca, intr-un fel, si-au gasit punctul de plecare in acel moment: comportament, legi, cunostinta binelui si a raului. Acest eveniment a influentat arta, literatura si orice aspect posibil al vietii fiecaruia dintre noi, fie ca ne dam seama, fie ca nu. Deci este un subiect foarte important ... care va fi transpus grafic si va fi cat mai exact posibil. Contine, de asemenea, cateva cadre poetice pe care le-am adaugat si carora le gasesc justificare.

REPORTER: Unii ar intreba de ce trebuie sa fie atat de grafic? De ce sa ucideti arta si imaginatia pe care le-am putea folosi? De ce trebuie sa fie totul "pus pe tava", atat de evident?
MEL GIBSON: Este un puzzle. Cred ca datoria mea este sa fiu sincer si sa ii las pe oameni sa sufere impreuna cu El. Audienta trebuie sa sufere pentru ....a intelege mai mult. Si efectul pe care il urmaresc este o intelegere mai profunda a acestui eveniment. Referitor la afirmatia ca va fi transpus grafic si "pe tava", aceasta este doar in parte adevarata. Am folosit intr-adevar imagini din film pentru a obtine acest efect, dar cred ca am incercat pana si in cele mai terifiante imagini sa transpara frumusetea mesajului. Deci, cred ca exista un echilibru.

REPORTER: V-ati indepartat putin de la intentia initiala?
MEL GIBSON: Daca as fi regizat tot ceea ce s-a intamplat cu adevarat ar fi fost mult prea dur.

REPORTER: Si ati descoperit acest lucru pe parcursul filmarilor? V-ati dat seama pe parcursul filmarii cadrelor ca sunt detalii in care nu puteti intra, ca nu puteti merge atat de departe?
MEL GIBSON: Uneori da. Desi nu vezi fiecare picior si mana crucificate, cu siguranta intelegi ce se intampla. Desi nu vezi fiecare lovitura a biciului, stii ca este biciuit. Si atunci când se intampla intr-adevar, cand vezi cu ochii tai, imaginea este foarte reala. Deci, nu stii sigur cand o sa vezi astfel de scene si cand nu, ceea ce te determina sa te tii bine de scaun. Stiu ca nu va fi prea relaxant, dar este felul in care am vrut sa fie zugravite evenimentele, felul in care mi-au vorbit mie, ceea ce stiu si pot sa fac.

pagina 1 … pagina 2

 
     

 
Asociatia Alege Viata,
Str. Dambovitei nr.9-11, sector 6, Bucuresti
Tel: 021-202.9121, Fax: 021-202.9120
E-mail: birouava@fx.ro, BTCLoffice@pcnet.ro